الثلاثاء، 23 أبريل 2013

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΤΙVO"

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΤΙVO"

 
TIVO – TEYXOΣ 163
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΙΝΑΡΗ

interview questions and answers for
"TIVO" Magazine

Πρόλογος: Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία της συλλογής – αφιέρωμα στον
χαρισματικό λαϊκό συνθέτη Αντώνη Κατινάρη, συναντήσαμε την άξια συνεχιστή
της πλούσιας αυτής μουσικής προίκας, την κόρη του Μαρία.



1. Ποια συναισθήματα σας γεννιούνται μέσα από την νέα αυτή κυκλοφορία;



Μαρία Κατινάρη:
Είμαι πολύ φορτισμένη συναισθηματικά και νοιώθω μεγάλη συγκίνηση κι αγαλλίαση
μαζί, γιατί συνέπεσε η κυκλοφορία του αφιερώματος του αγαπημένου μου
πατέρα με την δεκαετή απουσία του.

Έφυγε 28-10-1999

Δέκα χρόνια χωρίς αυτόν αλλά τόσο πολύ κοντά του...ερευνώντας το έργο του.

Ήταν εσωτερική μου ανάγκη να κάνω κάτι, να αναβιώσουν λαϊκά τραγούδια που
αγαπήθηκαν τις περασμένες δεκαετίες,κι έχουν ακόμα και σήμερα πολλά να πουν.
Το τραγούδι "και εν τω μεταξύ δεν υπάρχει δίφραγκο ούτε για ταξί"
σε στίχους του Θάνου Σοφού που έκανε μεγάλη επιτυχία το 1974 με τον Σταμάτη Κόκοτα
είναι μια αλήθεια και μια ειλικρινής εικόνα των ημερών μας, που βιώνουμε όλοι μας.






2. Ο πατέρας σας Αντώνης Κατινάρης, υπήρξε ένας σπουδαίος δεξιοτέχνης του
μπουζουκιού. Υπήρξαν φορές που όταν εκείνος έπαιζε εσείς τραγουδούσατε μαζί
του;



Μαρία Κατινάρη:
Ναι υπήρξαν αρκετές φορές που έπαιζε εκείνος κι εγώ τραγουδούσα,

κι άλλες που τραγουδούσαμε παρέα , ή μου έδειχνε κάτι..

Και είναι αυτές οι "δικές μας στιγμές", τόσο όμορφες και φωτεινές, που
φωτίζουν τον δρόμο μου και συνοδεύουν την ψυχή μου μέχρι σήμερα.



3. Συμφωνούσε στο να ακολουθήσετε την μουσική – καλλιτεχνική πορεία; Ή είχε
διαφορετική άποψη;

Μαρία Κατινάρη:
Ήθελε εν πρώτης ότι κάνω να το κάνω καλά ,αλλά είχε μεγάλες αντιρρήσεις κι αντιδράσεις.
Όμως" Όχι" δεν συμφωνούσε απλά, αλλά το μάχονταν κιόλας...
και δεν εννοώ πως μάχονταν την ιδέα να ασχοληθώ με την μουσική σαν γνώση και σαν μεράκι.
Τον τρόμαζε όμως και τον ανησυχούσε η σκέψη ότι θα
δοκιμάζουν σκληρά, μέσα στον χώρο ,κι ίσως να έχανα κάποια άλλα απλά και
καθημερινά πράγματα, που θεωρούσε πιο σημαντικά και ουσιαστικά στη ζωή!



4. Ποιες ήταν οι συμβουλές που σας έδινε;


Μαρία Κατινάρη:
Να μάθω γερό κολύμπι για μη με πάρει το ποτάμι, και να κρατήσω καθαρό κι ατόφιο τον χαρακτήρα μου
και τα πιστεύω μου,

να έχω πάντα σε υψηλή θέση τις αληθινές αξίες

της ζωής, σε κάθε δυσκολία και με όποια θυσία μεγάλη η μικρή...

"Κολυμπά κόντρα στο ρεύμα δηλαδή, αν έχεις κότσια να το κάνεις"



5. Ποιο θεωρείτε ότι υπήρξε το μεγαλύτερο μάθημα που σας δίδαξε;

Μαρία Κατινάρη:
Τα μαθήματα είναι πολλά και σε διάφορα επίπεδα.
Το πιο βασικό και μέγα μάθημα που μου πέρασε μέσα μου και το έκανα σημαία,
Είναι να είμαι δυνατή, και χωρίς ματαιοδοξία μπαίνοντας στην διαδικασία του κυνηγού της
καριέρας, και των χρημάτων. Μου έλεγε πως ο πλούτος δεν είναι στην τσέπη ούτε
στα χρηματοκιβώτια, και στις τραπεζιτικές καταθέσεις μας, αλλά στην
καρδιά και στο μυαλό μας!

Μου ακύρωσε τα σταριλίκια και τα "φράγκα" (όπως έλεγε), με λίγα λόγια και
με πολλά επιχειρήματα,
κι απελευθερώθηκα τουλάχιστον από αυτά!



6. Αν μπορούσατε να γυρίσετε τον χρόνο πίσω ποιο τραγούδι του θα θέλατε να
έχετε ερμηνέψει πρώτη;

Μαρία Κατινάρη:
Αγαπώ όλα του τα τραγούδια του κι είναι φυσικό και λογικό αυτό.
Όμως ένα κομμάτι έχει ιδιαίτερη θέση για μένα.
Είναι η "Πολιτεία" σε στίχους Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, γιατί έχει υπέροχη
μελωδική γραμμή, κι ο στίχος δείχνει μια σφαιρική εικόνα ζωής που με
εκφράζει απόλυτα.



7. Τι σημαίνει για εσάς η φράση «λαϊκό τραγούδι»;



Μαρία Κατινάρη:
Ο απλός αυθόρμητος κι άμεσος τρόπος που εκφράζει ο καθένας τα πάθη και τα λάθη της
ψυχής του, τοποθετώντας όλα αυτά σε λίγα μέτρα μουσικής,
δημιουργώντας έτσι ερμηνείες, στίχους , τραγούδια.. συναισθηματικά αποτυπώματα πάνω σε νότες.
Το λαϊκό τραγούδι είναι τρόπος και στάση ζωής!
Το λαϊκό τραγούδι είναι τα "Αχ" και τα "Γιατί" της ζωής μας!








8. Ποιους νέους καλλιτέχνες ξεχωρίζετε και γιατί;



Μαρία Κατινάρη:
Εκτιμώ κάθε ειλικρινή προσπάθεια σε πολλούς νέους καλλιτέχνες με "άποψη " ταλέντο και ήθος,όπως η Σοφία
Παπάζογλου,

η Αρετούλα Κετιμέ η Κατερίνα Παπαδοπούλου.. αλλά συγκινούμαι και χαίρομαι
ιδιαίτερα από τα νεαρά παιδιά των μουσικών γυμνασίων που γνωρίζω κατά
καιρούς για την αγάπη τον σεβασμό και το πάθος που έχουν στην παράδοση μας και στα λαϊκά
όργανα. Είναι πολύ αισιόδοξο μήνυμα αυτό και θα πρέπει να δώσει το κράτος
περισσότερες ευκαιρίες στα παιδιά, δηλαδή περισσότερα μουσικά και
καλλιτεχνικά γυμνάσια.





9. Συμφωνείτε με την άποψη ότι η μουσική βιομηχανία διανύει την εποχή της
ευτέλειας;


Μαρία Κατινάρη:
Ο όρος και μόνο "μουσική βιομηχανία" μιλάει από μόνος του και σημαίνει
ευτέλεια!

Η μουσική που είναι τέχνη κι έκφραση ψυχής, δεν χωράει σε βιομηχανικά
κουτιά και κλισέ, και δεν της αξίζει να συμπεριλαμβάνεται στα προϊόντα.

Ας ελπίσουμε σε καλύτερες μέρες κι όχι μόνο για την μουσική...

 

0 التعليقات:

إرسال تعليق